Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2016 19:20 - ЕДНА НАГРАДЕНА "ПОЕЗИЯ"
Автор: sekirata Категория: Поезия   
Прочетен: 799 Коментари: 1 Гласове:
-8

Последна промяна: 13.12.2017 00:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Запомни ме така

"И косът, самотен монах, от шубраците свирна
и посочи ни Божия златен портал на небето.
Здрач кадифен ни покри с аромати на смирна.
А лунният паяк ни обримчи с най-фини въжета.


Суетя са край нас, гологлав и безхитростно жълт,
със усмивка на хищник и с чара на влюбен чиновник,
той отметна в тефтера небесен огромния дълг –
че за смелите ласки платците сами са виновни.

По телата ни светли полепнаха дим и мъгла,
сладък мъх и копринено нежни крилцата на вятър.
Но помни ме така – като острия връх на игла,
със която издрасках прощалните сигли на мрака.

Запомни ме с дъха на последната глътка мавруд,
дето влезе в кръвта с тишините си тежки и тъмни.
Чух злочест пилигрим да шепти – и несвестен, и луд –
как след тебе едва ли някога пак ще разсъмне.

Запомни ме, не вярвай в омайните топли вълни,
що преливат зад хълма – зелени, пенливи и буйни.
И пиянството тежко на тази любов запомни,
догоряла в полята и оставила троскот и пустош. "

 


 

Това велико творение било взело първо място на някакъв конкурс-знаете как става на ку.курсите!

 

Първо косът не просто свирна,той си пее и то не такива блудкави стихчета,но чак да го намесваш в Божията работа,та и порталите отворил на Бог много се увличаш?! Никога не съм мислила ,че за поетесите въжетатa биват и ФИННИ..хи!

 

"Суетя са край нас, гологлав и безхитростно жълт,
със усмивка на хищник и с чара на влюбен чиновник,
той отметна в тефтера небесен огромния дълг –
че за смелите ласки платците сами са виновни."

 

А в този куплет една здрава мисъл няма! Къде ли ги има и тези пусти влюбени чиновници,точно пък чиновници?! Я да видим къде е тефтера и на Бог  ли или на "чиновника" , та за каква вина става на въпрос? Нещо е сбъркан смисъла и сложно ,много заплетени ,неясни мисли!

 

 Кадифени,копринено нежни...множко ти стана да се разнежваш на фона на тефтера и чиновника! Как го драскаш този мрак и сега пък шев и кройки и до там ли стигна във великата си поезия, та и иглата,о,Боже-острият и връх...то това е много важно,острият и връх ,че някой тъп читател може да си помисли,че драскаш и с тъпа, счупена игла!!! Не знаех,че има тишини тежки и тъмни кусур?! Май търсиш сложни думи вмъкнати,като пилигрим даже. И  какво с това по интелигентна и можеща поетеса ли ставаш,защото този пилигрим и троскот и не само не ме карат да те запомня, както молиш при това с топли вълни, но зелени...зад хълма, в полята...остана да пишеш и морето,небето...

Как може да се награждават такива разхвърляни без смисъл повечето сложни думи взети от речника,непременно  от там?! И това било поезия при това за пример, която носи радост на поетесата с графичен дизайн - специалност. Защо ли не си остане с дизайна бих я посъватвала, но кой ме слуша? Аз за повечето самовлюбени поетеси и поети си оставам неразбираема, защото не разбирам, не признавам такъв тип творчество, ако изобщо е творчество, а не игра на думи и то НЕПОДРЕДЕНИ !

https://www.youtube.com/watch?v=HJe3gZXRF3g




Гласувай:
5



1. sekirata - АЛОооо...НЯКОЛКОТО УМНИЦИ ТУК?! КОЕ Е ПОЕЗИЯ И КОЕ НЕ?! ВЪПРОС НА ВКУС!!!
26.09.2016 19:55
относително понятие Е ВЪПРОСЪТ С ПОЕЗИЯТА И ТО СЪВРЕМЕННАТА,както стои въпросът и с ХУБАВАТА ЖЕНА.

НЯКОЛКОТО ТУК МНОГО ДОБРЕ СТЕ КОМПЮТЪРНО,ТЕХНИЧЕСКИ ,

НО ВСИЧКО ДРУГО ВИ Е
П О С Р Е Д С Т В Е Н О!!!!!!!!!!!!!......
Ако мислите ,че ще изтрия поста си и затова ми манипулирате блога не само с гласове,няма да стане....НЕ МИ ПУКА!
Дреме ми за вашите минуси,та те са само на един човек с много профили това е повече от ясно.Лидис я дразнехте и какво сега олекнали Ви като я няма,все същите ЛАЙНА сте няколкото.ВИЖТЕ СИ ТВОРЕНИЯТА уж на български език написани!!!

Но я ми кажете по какво си прилича този стих по горе на стиховете на Христо Ботев, П.Яворов и др.големи велики ТВОРЦИ И ХОРА,които не са били награждавани,не са ходили по конкурси и не са си давали дупето и парите за награди,като днешните пУетеси и пУети?! Напротив, били са УБИТИ И ТО ОТ НАШИ!

ТУК НЯКОЛКОТО АЗ ВИ наричам дупедавци,
ЛАКЕИ НА ПАРАТА!
При това НЕКАДЪРНИЦИ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5291369
Постинги: 6074
Коментари: 3244
Гласове: 28734
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930