Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2018 18:49 - НА 11 НОЕМВРИ ПОЧИТАМЕ СВ.МИНА-ПОКРОВИТЕЛ НА СЕМЕЙСТВОТО.
Автор: sekirata Категория: Поезия   
Прочетен: 767 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
СВ.МИНА ДНЕС ТЕ МОЛЯ….

https://www.youtube.com/watch?v=eOq4gCx7z3A

sekirata Sv.Mina dnes te molia

image

Свети великомъченик Мина Котуански

Днес - 11 ноември, почитаме свети Мина като покровител на семейството. Името му означава "месечина, луна". На днешния ден празнуват носещите имената: Виктор, Виктория, Минчо и Минка.

Известен чудотворец, Свети Мина е покровител на сираците и бездомните.

Смята се за патрон и покровител на всички народни лечители, знахари, войни, както и на хората, поели на дълъг път. Св. Мина закриля и жените, затова на този ден те се молят пред иконата на светеца за здраве на децата си, за радост и благополучие на дома. Св. Мина бил войник в Египет. За вярата след мъчения бил посечен с меч в 296 година при Диоклециан и Максимиан.

Той изповядвал християнската вяра и служил във войската, разположена в Котуанската област, под началството на военачалника Фирмилиан.

По това време в Рим царували заедно двамата нечестиви царе Диоклециан и Максимиан (284-305 г.). Те издали указ да се предават на мъчения и да се убиват всички християни, които не се покланят на идолите.

Според указа вярващите в Христа навсякъде били принуждавани да извършат идолски жертвоприношения.

Тогава блаженият Мина, като не желаел да гледа това бедствие и почитането на бездушните идоли, оставил воинското си звание и се оттеглил в планините, в пустинни места.

Той сметнал, че е по-добре да живее със зверовете, отколкото с хора, които не познават Бога. Свети Мина дълго време се скитал в планините и пустините, поучавайки се в Божия Закон, с пост и молитва очиствайки душата си и служейки ден и нощ на Единия Истински Бог.

Така изминало доста дълго време. В народните представи свети Мина е бил господар на вълците, които трябвало да пуска и да прибира.

Неговият празник бележи средата на така наречените Вълчи празници - от Архангеловден до Коледни Заговезни - времето, в което вълците бесуват.

По това време хората довършвали всички започнати ремонти, поправяли огради и запушвали процепите, през които можели да се промъкнат тенци, караконджоли и други зли сили.

 

image

 

Св.Мина,днес те моля

семейството ми запази,

разпръснаха ни по неволя

и домът ми днес гори!

Нов човек в дома ми влезе,

лошото дано излезе,

клетви и магии зли,

но за моето боли!

Св.Мина ,помогни,

семейството ми защити,

децата мои събери

от зли очи ги предпази!

Защото много са злобарите,

защото много са и тварите,

земя ми под крака се пука,

оназ с косата вече чука!

Св.Мина , днес те моля

и нека да е твоя воля,

озари днес моя дом,

човек съм аз,не роб,не гном!

поезия и клип А.Х.Т.sekirata cekupama




Гласувай:
2



1. sekirata - СЛЕД ДНИ,ЧАСОВЕ...НЯКАК СИ captcha ме пусна,но беше цялата страница замъглена и искаше картинки,които изобщо ги нямаше ?!
11.11.2018 18:59
НЯМА СПИРАНЕ,ЯСНО Е !

ПАК ЗА НЕОПРЕДЕЛЕНО ВРЕМЕ НЕ МОЖАХ ДА ПУСКАМ ПОСТОВЕ,А СИГУРНО КАТО МИНАЛИЯ ПЪТ И КОМЕНТАРИ, И СЪОБЩЕНИЯ ЩЕ МИ СПРАТ!

Някой ми бе казал, да не се ядосвам, че ТАКА ХРАНЯ УРОДИТЕ ТУК!
Е,ДОБРЕ,НЕ СЕ ЯДОСВАМ ПРОСТО МЕ Е ГНУС ВЕЧЕ ДА СЪМ СРЕД ТАКАВА ПАСМЕН-двама трима да са то е достатъчно.

Това не е начин да спрат даден потребител,това е сигурен начин да покажат публично КОЛКО СА ПРОСТИ И ЗЛОБНИ,ЗАВИСТЛИВИ ,И НАВЯРНО ГРОЗНИ!

Толкова ли е сложно да си направят тяхен си сайт и да се надхитряват там!?

Гадно не,отврат пълен ,гнусотия,такава ОЛИГОФРЕНЩИНА И УРОДЩИНА НАИСТИНА НЕ БЯХ СРЕЩАЛА ЗА ТОЛКОВА ГОДИНИ ПО САЙТОВЕТЕ,освен в моят личен който три пъти го триха!
цитирай
2. sekirata - Отдавна да съм сторила същото ,но.........
11.11.2018 19:04
"Тогава блаженият Мина, като не желаел да гледа това бедствие и почитането на бездушните идоли, оставил воинското си звание и се оттеглил в планините, в пустинни места,че е по-добре да живее със зверовете, отколкото с хора, които не познават Бога. Свети Мина дълго време се скитал в планините и пустините, поучавайки се в Божия Закон, с пост и молитва очиствайки душата си и служейки ден и нощ на Единия Истински Бог."


Последни 20 регистрирани посетителя
11.11 19:57 - radostinalassa
10.11 06:36 - barin
09.11 22:44 - shtaparov
09.11 21:01 - kolevmsk
09.11 20:22 - buenogan
09.11 04:59 - zaw12929
08.11 13:32 - shtaparov
07.11 06:35 - barin
06.11 20:20 - leonleonovpom2
06.11 18:26 - shtaparov
05.11 14:59 - shtaparov
05.11 00:17 - leonleonovpom2
04.11 21:38 - zaw12929
04.11 16:49 - shtaparov
04.11 13:48 - leonleonovpom2
02.11 17:51 - milady
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5305655
Постинги: 6084
Коментари: 3244
Гласове: 28803
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930