Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2017 20:53 - Падам си по мръсните неща… признавам си!
Автор: bgtrener Категория: Спорт   
Прочетен: 2010 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 20.03.2017 20:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 Реших да напиша тези няколко реда, за любимата ми дисциплина. 400 метра… Защо точно 400 метра? На този въпрос съм отговарял безброй пъти. Знам, че физиката ми е по-подходяща за 200 и 100 метра. Не съм глупав, поне не чак толкова, че да не забележа и анализирам физическите дадености на атлетите в определените дисциплини. Не бягам от вчера и само аз си знам, колко ми е трудно да се боря с природата. Но защо точно 400 метра?

 Първа причина: Харесвам спринтовите дисциплини. Харесвам реда и скоростта. Всеки състезател си бяга в коридора, няма блъскания, няма надиграване на съперника. В спринта се изправяш и бягаш… бягаш така сякаш дявола те гони, не си пестиш силите, не разиграваш стратегии, не се притесняваш, че ще те бутнат или ще те затворят. Не, просто бягаш в своя коридор, и го правиш като за последно.image  От всички дисциплини в леката атлетика, така в коридори, се бяга само на 100, 200 и 400 метра. Това до някъде вече отговаря на въпроса, защо избрах 400 метра. То е видно, че имам много малко опции. Мога да избирам измежду три или по скоро две варианта, имайки предвид, че 100 и 200 са почти идентични. Повечето състезатели на 100 бягат и на 200, и обратното. Но рядко се случва спринтьори на 100 да се пускат на 400. Защо?

 Втора причина: Воля! 400 метра е  „най-мръсната“ дисциплина. Не са мои думи. Това е дисциплина, в която ако дадеш всичко от себе си, на финала или падаш или повръщаш. imageДисциплина, в която физическата сила и издръжливост не са най-главните величини. Тук се иска сърце! Нямам предвид, само физически издръжливо сърце, а воля… След втория вираж, стискаш зъби и започваш да се молиш, да не паднеш или повърнеш преди финала… след това може. И така… щом е най-мръсната, сиреч – най-трудната, значи е точно за мен. Затова написах „Падам си по мръсните неща… признавам си!“

Трета причина: Тя е лична. Имам много лош старт. Освен това, не искам толкова бързо да започвам бягането. imageВече няколко пъти късах и на двата крака мускулни влакна, по време на замервания на 100 метра. Заради рязкото натоварване при старта и при ускорението двуглавия мускул на крака не издържа. Два пъти късах на десния и три пъти на левия крак, мускулни влакна. Мисля, че ми стига толкова „екстрим“.

 Четвърта причина: Тя е много символична. Пълния кръг! Това ми дава чувство на завършеност. Пълна обиколка! 400 метра… как звучи само. imageПоловин километър за минута! Аз си представям пистата като един кръг, един пръстен. А, в архетипната символика пръстенът се асоциира с безкрайността, с представите за Божественото и съвършеното. И така на татък и така на татък… Абе, за мен е важно, да се затвори кръга.

imageПета причина: Олимпиада. Не е тайна, че това е една моя детска мечта – Олимпиада. Искам да гледам Олимпиада на живо. Преди си мечтаех да участвам, но вече ми е малко късно. Сега искам поне само да погледам, на живо бяганията. И така, още от първите олимпийски игри в Атина, съществува дисциплината 400 метра.

 Още статии от
www.kazaka.info




Гласувай:
5



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!