Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2013 11:47 - ПИРИНСКИ ОТВЪДНОСТИ - 3
Автор: ronya Категория: Лични дневници   
Прочетен: 973 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 14.09.2013 11:48


 


Пред прага   Най-после стигаме до отбивката, която търсим. Табелата указва: „Село Пирин. 2 км”. На ъгъла – чешма. Водата в Пирин е скъпоценност и чешма на завоя към селото ми се вижда като посрещане с хляб и сол. На отсрещния ъгъл, насред дивотията – няколко квадратни метра полегата, позабравена нивица. Има нещо в нея, което ме жегва - странното място ли, безполезната бодлива тел ли, изоставеният вид ли, но съм така устремена към заветната цел, че не задълбавам. А и без това всичко тук ми се вижда толкова нереално красиво… Изведнъж любимият спира рязко и ненадейно връща автомобила няколко метра назад. Обръща се към мен:       - Снимай, снимай! Пред погледа ми попада стар трафопост, на чиято стена със спрей са изписани големи букви: „В Мелник хубавата кръчма – любовно вино – чупи легла”. Това ли да снимам?      - Такава гледка не е за изпускане, майка ти ще има да плаче... -продължава той. Слизам, оглеждам се и… застивам. Пред мен, в ниското под пътя, в дълбоката долина на минаващата Пиринска Бистрица, е сгушено селцето Пирин. По-късно разбирам, че макар да е в подножието на връх Ореляк, който е изригнал на 2099 метра над водната шир, селото е едва на 630 метра надморска височина. А сега просто осъзнавам, че за да придвижа погледа си от върховете до селото, дори от това разстояние, трябва да сведа глава. Купчинката покривчета кротко се гуши в бездънната шепа на исполинската планина. Между рехаво зелените склонове селцето изглежда мъничко и прелестно – като Вечерница на фона на спиращ дъха залез. Моят неживян дом... Идвам, Пирин, идвам!


СЛЕДВА...


 


Тагове:   Пирин,   живот,   село,   пътуване,   история,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ronya
Категория: Лични дневници
Прочетен: 499159
Постинги: 151
Коментари: 939
Гласове: 4396
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930