Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2016 20:20 - Селски истории
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9446 Коментари: 28 Гласове:
15

Последна промяна: 07.10.2016 20:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петелът на съседите ми редовно прескача мрежата и се озовава на пътя пред вкъщи. Няколко пъти и в двора ми е влизал и кротко си кълве нещо в градинката. А веднъж бе довел и две свои приятелки, които изскочили подир него - кокошчици.
Една съботна лятна свежа утрин пък, чувам някой да тропа пред входната ми врата, още не се беше развиделило. Надниквам през прозореца и що да видя - магаренце. Отвързало се и заедно с веригата пристига в двора ми. Нямам навик да заключвам и портата се била отворила, Марко се възползвал от гостоприемството. Слезе към градината, аз се притесних да не намачка доматите, но не - много културно животинче се оказа -  движеше се по пътеките, стигна чак до овошките, аз подир него с комат хляб и го подмамих обратно към пътя. Знаеше пътя към стопаните си, милото животно, и бавно се понесе към тях.
Друг един случай, козички влезли пред вратата ми, още преди да сложа порта към пътя, малко ми бяха напакостили - опасли две от палмите ми. Добре, че после пак поникнаха. Ето такива приключения ни се случват на село.
А съседката, която е собственичка на петела и кокошчиците, редовно ми носи домашни яйца.

Предлагам ви няколко фотографии и клипове с атмосферата на се
ло.
image image image
image image image
image image image




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Да ти опасат палмите е подло! :)))))
07.10.2016 20:24
Да ти опасат палмите е подло! :)))))
цитирай
2. vesever - Така си е, обаче им простих. Много са ...
07.10.2016 20:30
Така си е, обаче им простих. Много са невинни, милички...
А и палмите пораснаха за 2 месеца, слагам им витамини и се възстановиха прилично :)
цитирай
3. krassko - Обичам петел да му буди сутрин...
07.10.2016 20:33
Най приятното изживяване. Тишина, спокойствие, чист въздух,
едва едва се чува песента на реката... И петела разцепва тишината.
Върховно удоволствие...
цитирай
4. anin - Чудесна атмосфера!
07.10.2016 20:35
Цял живот съм все в града, и това което описваш хем ми е чуждо, хем сякаш ми харесва...носи дъх на идилия, спокойствие, а в големите градове всеки бърза, нервничи...
цитирай
5. vesever - И аз така, Краси, само с малки изк...
07.10.2016 20:37
И аз така, Краси, само с малки изключения, когато съм превеждала до 2 и трябва да стана в 6, за да приготвя децата за училище, а петелът на съседите ми звъни, така де, кукурига в 4, и не знам къде се намирам, чак ме боли сърцето за сън ))).
Добре, че утре е събота и няма да ставам в 6 - да кукурига, когато иска, симпатягата.

цитирай
6. vesever - Ани, много се радвам, че ти харесва! ...
07.10.2016 20:40
Ани, много се радвам, че ти харесва!
Една приятелка до 25 -годишна възраст не беше виждала прасе и когато видя едно на село, възкликна: Ама те наистина са такива розовички, както ги рисуват по детските книжки :)).
Животът на село е уникален, да. Атмосферата е спокойна, ведра, сред природата. Има и трудности, естествено, примерно, къща се поддържа много по-трудно от апартамент, но аз не бих се върнала в града.
цитирай
7. seasonofthewitch - Точно щях да попитам има ли надежда ...
07.10.2016 21:25
Точно щях да попитам има ли надежда да се оправят,но ме успокои.
Прегръдки,Веси. :)
цитирай
8. vesever - :)) А, при мен пакостници да ис...
07.10.2016 21:41
:))
А, при мен пакостници да искаш.
Котаците пък разбутват семената и понякога сея повторно, конкретно към морковите имат афинитет.
Опитвам да възстановя всички пакости...
Прегръдки и от мен :)
цитирай
9. krassko - Като сееш нещо трябва да го покриеш
07.10.2016 23:07
иначе винаги ще имаш проблеми
Казват му мулчиране. Най добре със смляна слама, трева и листа, стърготини, талаш.
А петела най горе в ляво танцува. Виждаш ли как подскача, страхотен танцьор е :)
цитирай
10. vesever - Почнах да покривам, Краси, но има ...
07.10.2016 23:40
Почнах да покривам, Краси, но има моменти, в които пакостниците са по-упорити )))
Една възрастна съседка ме научи да покривам с драки, уж да ги спра, обаче те се промушват - когато си решат, са непобедими. :))).
Сега пък малките кучовци почнаха да влизат в двора на съседката ми от изток и утре май ще опъвам мрежа, по неволя :))
А, танцьорът и на мен ми е любим, уникален е!
цитирай
11. paciencia - Чудесно е, Веси!
08.10.2016 01:15
Толкова хубаво си представила атмосферата! Много ми харесаха и клиповете, а вторият си е музикален и наистина релаксиращ. Толкова ми е близка тази атмосфера, макар че много малко съм живяла на село. Явно животът на село оставя следа в нас и никога не забравяме аромата, звуците, носталгично и хубаво ми стана. Чудесно съчетание от подрънкващи звънчета, уникални птичи песни, даже май и жабки се чуваха край реката. А реката пее ли пее своята омайна песен. Хубаво е при теб, Веси! Гостоприемно. Затова те посещават всякакви живинки. Благодаря за удоволствието, Веси! Прегръдки!
цитирай
12. krassko - Днес е селският ни маратон, но с теб ще се надбягваме на Първа.
08.10.2016 10:38
И въпреки, че ти си повече по танците, днес се надбягваме в компанията на страхотни атлети от Етиопия и Кения и българския зет от Мароко - Ахмет Насеф.
Голямо тичане ще падне, но и наградите са големи. Защо и за нашата Първа не дават парични награди. Такова помпане ще падне, че блога може да полети в стратосферата.
Дали като по мързелив да не отида направо на финала...
Успех в бягането...:)
цитирай
13. vesever - Вася, така е - друг свят, далеч от ...
08.10.2016 10:42
Вася, така е - друг свят, далеч от шума и напрежението на града.
За мен е съкровище :)
Винаги ме е привличал животът на хората от старите времена, когато контактът с природата е бил нещо естествено за всички и съм щастлива, че имам възможността да живея на такова място и да се радвам на тези красоти. Мисля, че не бих се справила с живот в града, ако някога пак ми се наложи :))
цитирай
14. vesever - Ахаха, Краси, приятно надбягване, ...
08.10.2016 10:46
Ахаха, Краси, приятно надбягване, аз спах до късно и ми е едно лежерно, но за днес имаме планове да правим апликации от есенни листа и да опъвам мрежа от източната страна на границата със съседката ми, защото малките кучовци не слушат и влизат в двора й и тя се сърди.
Така че, в известен смисъл, и за мен ще има своеобразен маратон, но по-късно следобед. Сега на първо време ше хапваме палачинки с шоколад и чакаме тайфата да пристигне, и за тях подготвям палачинки. Първо удоволствията, после работата :)))
цитирай
15. troia - Здравей, Веси!
08.10.2016 12:45
На това се казва малка, селска идилия. Да ти влязат кокошчици, петел и разни други животинки в двора. Забавно е. Сигурно и котки прескачат. Живяла съм в къща и знам как е. Веси, всеки ден ни разказваш нещо от твоето ежедневие и все едно живеем с теб. Само вечер спим в различни спални.:) Допускаш ни в твоя обикновен, но приятен свят. Хубаво е.
Весел и вълнуващ ден!
цитирай
16. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=jCp_5y5yaHc
08.10.2016 13:41
Кате, привет :)
Това е идеята ми, да покажа един друг свят, извън "злободневното" ежедневие и рутина.
И понеже съм заобиколена от хиляди "съкровища", искам да можете да ги видите, макар че тук и 1/10 от тях не мога да покажа.
Имаме наши любими "маршрути", в селото и около него, по които години наред "трамбоваме". Удивителното е, че всеки път откривам нещо ново - било растения, животни - въобще, природни красоти, непокътнати от човешка намеса. Твърде много държа на красивия свят и ми се иска целият свят да е красив.
Едно от местата ми край реката се намира в доста трудно проходима местност, където човешки крак не стъпва. Катеря се като дива козичка )).
Не мога да ти опиша усещането да бъда част от този Рай.
Ако и на вас давам поне малко от това усещане, то аз съм двойно щастлива :)
Искам да ти подаря един клип от една уникална разходка. Бяхме 4 деца и аз. Тръгнахме към село Пушево, което е на 10 км. от наше село. През полята, където тревите са високи колкото мен - някакъв разкош, неземен. На средата на пътя децата се умориха и решихме да се връщаме. Носих ги на конче, едно по едно, през полята и тревите, това е момент, който ще помня, докато съм жива, а и те, още ми го припомнят понякога. 2 от тях сега са моми почти за женене - дъщеря ми и приятелката ни от съседната къща...
Всичко това са прекрасни преживявания и се надявам някога, когато пораснат и се обърнат назад, да си спомнят с топлота за тези моменти, от детството си на село :)
цитирай
17. troia - Благодаря ти, Веси!
08.10.2016 14:09
Весел морски поздрав и от мен!

https://www.youtube/watch?v=K68UrdUOr2Y
цитирай
18. vesever - Моренцето, почна да ми липсва :)...
08.10.2016 15:52
Моренцето, почна да ми липсва :)
Благодарско, Кате!
Един такъв екзотичен танц, чудничко!
цитирай
19. debeloto - няма ли снимки на магаренцето и к...
08.10.2016 17:49
няма ли снимки на магаренцето и козлетата :)
много хубаво описание на селската атмосфера.
цитирай
20. vesever - Благодаря ти :)
08.10.2016 18:44
Козлетата се виждат в единия клип, този долу вляво, а магаренцето не успях да снимам, защото беше тъмно преди зазоряване, а апаратът ми не снима добре на тъмно.

цитирай
21. krassko - Весе, не знам какъв е този клип който даде на Катето
08.10.2016 20:54
Но три часа слушам страхотна чалга на английски.
Страхотна музика, а като погледнах на няколко пъти мацките са по бельо и какви танци само, добре че сложих пълнените чешки във фурната и вече нямам грижи.

А Маратона - печелиш - не мога да те стигна, ти си голяма пъргавелка признавам :)
Ноо след малко ще те махнат от Първа и оставам сам да вея селското знаме на жълтите павета. :)))
цитирай
22. vesever - Краси, моят клип е с българска песен ...
08.10.2016 21:07
Краси, моят клип е с българска песен и растения от полята край наше село, но какво пуска тубата след това, няма идея.
Песента от клипа ми е "Хайде да минем под дъгата", а клипът ми се казва БЛИЗКА- не ти ли се отваря?
цитирай
23. krassko - Опитах да отворя нейния и правих разни магии
08.10.2016 21:21
и попаднах на румънска чалга страхотия и три часа ми вървя без почивка.
Но музиката беше много приятна, пеят на английски тия румънци но явно са много бедни - певиците им нямат нито блузки и полички, а за роклички да не говорим, все по бельо пеят милите. Но имат вкус, бельото е супер. Аз като поклонник на Ангелите на Виктория сикрет разбирам от тези неща.

Може ли такава черна несправедливост :(
Щом те махнаха от Първа и мене ме изритаха.
Значи сме наравно на финала.
цитирай
24. vesever - Ахаха, може и бедни да са, знае ли ...
08.10.2016 22:22
Ахаха, може и бедни да са, знае ли човек )).

Е, как наравно, дамите винаги сме с предимство ;)))
цитирай
25. krassko - Преди години имаше една поетеса от Перник
08.10.2016 22:29
Тя правеше клипове и четеше стиховете си по бельо.
Имаше хиляди поклонници. :)

Мисля си, ти защо не покажеш някои баби от селото,
нали има и моми англичанки, а дядовците кръчма нямат ли?
Все трябва да има някакъв социален живот в селото.
цитирай
26. vesever - Не съм чувала за тази поетеса, ин...
09.10.2016 01:29
Не съм чувала за тази поетеса, интересна идея, леко странна, :)
Ще направя презентация и на съселянте си, но за това ще ми трябва доста време. Сега документирах само някои основни места и представих основна информация за мястото. По-нататък и повече ще представя :)
цитирай
27. krassko - Да си призная дори съм забравил името и но идеята и беше комерсиална.
09.10.2016 10:30
Доколкото знам тя си докарваше добри пари от рекламите в сайта си.
Приятелят ми Ник е един от петте най добри фотографи в Бг.
Бяха му възложили да направи календар на Арсенал. И той го направи с прекрасни пеперуди. Но го отхвърлиха. Искаха нещо голо. И тогава той плати на една от "труженичките" на околовръстното и тя по бикини с яке на Харлей Дейвидсън и гранатомет на рамо стана "лицето" на Арсенал за годината.
Голото си е голо, повярвай дори аз да се съблека ще държат цяла седмица снимката ми на Първа. :)))
цитирай
28. vesever - Ахахам, значи такава била тайната ...
09.10.2016 10:45
Ахахам, значи такава била тайната за успеха...кой да се сети.
)).
Аз не харесвам "голото" изкуство, смятам, че когато става дума за женска голота, е добре само да се загатнат формите, без да се разголват. Имам предвид женските форми да бъдат скрити, но да се наблегне на женствеността като излъчване. Както примерно при моята "Ева" от постинга за последните есенни цветя в градината ми, където съм скрита сред цветята.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043687
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол