Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2013 07:42 - ЧЕСТИТА БАБА МАРТА! 2013
Автор: sekirata Категория: Поезия   
Прочетен: 862 Коментари: 1 Гласове:
3



 

image

SEKIRATA ВИ ПОЗДРАВЯВА
И С МАРТЕНИЧКИ ВИ ДАРЯВА !

 

Да сте живи, да сте здрави,
да сте румени,засмяни!
Да сте бели и червени,
весели,добри,засмени!
Секирата Ви поздравява
първомартенски и пожелава
плодородие, берекет,
здраве, щастие, късмет!

image

Първи март е , слънце грее,
снегът топи се, сърце копнее
за нов живот и пролет блага,
душата ми е жива, млада!
Баба Марта е дошла-
и у Вас и у дома.
Слънце днес снегът стопява,
птицата във мен запява,
нежността ми днес е жива,
нищо че съм аз секира
топла съм и в този ден
първи, мартенски, студен
със целувка Ви дарявам,
вярна, истинска оставам.  

image

 

Хей, моми засмени
с бузки червени,
Еленино да тропнем,
че Марта е дошла
навън и у дома.
Бяло кокиче
под сняг наднича,
бяло момиче
към мегдан тича.
Жълтици дрънкат,
свекърви мрънкат,
петли пеят,
агънца блеят,
глъч, врява се вдига
небето стига.
Ръце протягам
роса пила,
бяла, червена съм
красива, мила!

 

БАБА МАРТА

image

Гърбава старица-образ на жена
облечена в кожух с кафява забрадка,
навъсена, сърдита или усмихната
на моми и невести, и на пролетта.
С двамина мъже -обичан и омразен,
засмяна, слънчева или със поглед празен,
лютива и плачлива, зла и горделива,
ведра и добра, и ..... променлива.
Кичи младо старо с мартеници, гадалушки,
закичва и теленца, агънца, овошки
в бяло и червено носи здраве, радост,
живот нов събужда, добра реколта, благост!  

2013г








Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - благодаря ти...
02.03.2013 13:57
Честита Баба Марта и на теб...
здраве и щастие ти пожелавам, от сърце..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5309610
Постинги: 6085
Коментари: 3244
Гласове: 28815
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930