Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2016 06:37 - 143 ГОДИНИ ОТ ГИБЕЛТА НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ
Автор: sekirata Категория: Поезия   
Прочетен: 2460 Коментари: 7 Гласове:
13

Последна промяна: 19.02.2020 00:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

19 февруари -ден във който всички птици плачат,
ден във който всички майки български потъват
в черно със надежда към небето взор отправили,
миналото на герои наши не забравили!

В очите сини болката прозира,
силна воля, буден ум и непреклонност
напират в израза на тоз герой
предаден от един...копой !
Губи себе си...го каза,
от народа си не се отказа,
до последно вярваше в борбата,
истината, свободата!

Кажи, Апостоле, кажи,
гениален политик си ти,
как мога да се примиря
със болката и със смъртта,
която рано те отне
и с тези наши врагове?!
Неща страшни ще ти кажа,
каква у нас е ще разкажа.
Ний сме в тайна окупация,
американска корпорация-
икономически убийци
и джагали кръвопийци!
Еврофондове и господари,
олигархия, и говедари,
софийската вода е френска,
а сириецът с кръв немска.
Превземат ни с дълг,не с меч,
за тях  животни сме, дивеч,
референдум, демокрация,
това е шоу, агитация!
Наричат ни народа прост,
а все някой ни е гост,
българинът се раздава,
пере пари,краде,продава....
Срамувам се, а знам че си
около нас и как търпи
душата твоя преродена
агонията на тоз народ,ще взема
сечивото си секира,
турчинът ме днес нервира,
не той, аз ще сека,
както сече нас пет века!
Желанието ти не уважиха,
къде погребаха те, натъжиха
мен и български народ,
Аспарухов славен род!
И в тоз дъждовен,мрачен ден,
всели се в нашите души, във мен!

Няма вече знам такъв да се роди,
няма, туй и турците го казват,
няма, знам, но мене ме боли,
кои на внуци си за него ще разказват?
Апостолът днес свети на небето,
заканва се със пръст от висинето
на земните, продажните чеда
поставили народа ни в беда!
Искам, много искам да възкръсне,
искри, надежда да разпръсне,
да стопли българско сърце,
сила, кураж да ни даде!



Събуди се, Дякон Левски и глави сечи,
наред карай, не прескачай, слушай как мучи
турчин рязан, ром крадлив и дръглив помак
и как днес ни язди всякой чужд дивак!
Събуди се, ако нямаш с кво,
ще ти дам мойто сечиво,
че сърце ми веч не трае
с тез чалми на криеница да играе!
Събуди се, Дяконе, стани
или просто мен при себе си вземи.





стихове и клипове
А.Х.Т. sekirata cekupama













Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lidis - Силен и искрен стих!
19.02.2016 08:18
Събуди се, Дякон Левски и глави сечи,
наред карай, не прескачай, слушай как мучи
турчин рязан, ром крадлив и дръглив помак
и как днес ни язди всякой чужд дивак!
Събуди се, ако нямаш с кво,
ще ти дам мойто сечиво,
че сърце ми веч не трае
с тез чалми на криеница да играе!
Събуди се, Дяконе, стани
или просто мен при себе си вземи.

Отново ни показа стихията на поезията си! Поздравления за стиха и видеото!
цитирай
2. kvg55 - Поздравления!
19.02.2016 09:46
Страхотно стихотворение си сътворила.
цитирай
3. sekirata - Благодаря,голямото и клипът са ми нови,знаеш в блога ми все някой рови!
19.02.2016 11:04
kvg55 написа:
kvg55-Страхотно стихотворение си сътворила.


Болката в сърцето ще изтрия,
ако трябва ще да я изпия,
но не ще ви се предам,
мръсна паплач, чужда сган!
цитирай
4. sekirata - Привет,Лидис!
19.02.2016 11:13
Този стих който избра
пълен е с остри слова-
мои истинни и с болка,
возим се в момента на...триколка!
Ходя винаги пеша,
сега ще се престраша
в чужда тиня ще нагазя,
но народа си НЕ мразя!!!


lidis написа:
lidis-Събуди се, Дякон Левски и глави сечи,
наред карай, не прескачай, слушай как мучи
турчин рязан, ром крадлив и дръглив помак
и как днес ни язди всякой чужд дивак!
Събуди се, ако нямаш с кво,
ще ти дам мойто сечиво,
че сърце ми веч не трае
с тез чалми на криеница да играе!
Събуди се, Дяконе, стани
или просто мен при себе си вземи.

Отново ни показа стихията на поезията си! Поздравления за стиха и видеото!

цитирай
5. sekirata - Управници и политици не искат Апостола да разберат,така изнася им-да тънем в смрат!
19.02.2016 11:38
"Aко печеля - печели цял народ, aко губя - губя само себе си"
Обикновено грешат и го изкарват камо ли не луд-щур,побъркан...И продължавам с Христо Ботев-"Свестните у нас считат за луди" и той е неразбран-
"Тежко....вино дайте пиян дано аз забравя туй що, глупци, вий не знайте позор ли е или слава..."

Не съм Ботев, не съм Левски,
но не ще ме насекат на трески,
със перото си се боря,
няма друго как да сторя,
окована съм в "окови" във дома си....sorry!
цитирай
6. sekirata - Аз пък не мълча,когато някой анонимен се прави на голямата работа, а е просто платен потребител .
22.02.2016 19:14
Какво щяло да стане....национализъм,нацизъм....
САМО ГОСПОД ЗНАЕ или Вие сте Господ?

Име:
Jelu Jelezov

Възраст:
81

Пол:
мъж

Град:
София

Професия:
философ

Интереси:
наука, приложно изкуство

Отговарям на истински профили и не надъхани от ...

jelezov,
Против мене си, а не излизаш от блога ми, аре...гледай си науките и платците!
Аз съм стоманена!
sekirata


Последни 20 регистрирани посетителя
00:30 -
00:24 -
00:17 -
22.02 23:46 - jelezov
22.02 21:57 -

цитирай
7. sekirata - И това ли е случайно,турци,а? Както и как измряха всички участващи във филма "Козият рог"?!
22.02.2016 19:20
На 74-годишна възраст почина актьорът Илия Добрев, чиято най-известна роля е на Васил Левски във филма "Демонът на империята", съобщи Съюзът на артистите в България.
Илия Добрев е роден на 10 февруари 1942 г. в Хасково. Завършва НАТФИЗ в класа на професор Стефан Сърчаджиев и Методи Андонов.
Във филма "Демонът на империята" се снима през 1971 г.
Освен актьор, Илия Добрев е и режисьор.
Има над 45 постановки и над 180 роли, от които над 40 в киното и телевизията.
В телевизионния сериал "Демонът на империята" на режисьора Вили Цанков Илия Добрев изпълнява ролята на Васил Левски, за което споделя:
"Левски ми помогна да запазя честността и откровението в себе си и да продължа да мечтая".
От 1975 г. тое е преподавател по актьорско майсторство за драматичен театър в екипа на проф. Стефан Данаилов в продължение на повече от 30 години.
Носител е на множество театрални награди, сред които наградата на Съюза на българските артисти за най-добра мъжка роля през 1975 г. за ролята на Кратун в "Напразни усилия на любовта" от Уилям Шекспир, Първа награда за мъжка роля на Прегледа за българска драма и театър (1976) за ролята на Тодор в "От земята до небето" от Никола Русев.
За ролята на проф. Преображенски в "Кучешко сърце" отново получава наградата на Съюза на българските артисти за най-добра мъжка роля през 1988 г.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5241605
Постинги: 6036
Коментари: 3232
Гласове: 28493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031