Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2012 13:32 - НА ХРИСТО БОТЕВ
Автор: sekirata Категория: Изкуство   
Прочетен: 2434 Коментари: 3 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

БОТЕВ Е С НАС

Самотна неразбрана
такава ще остана.
Глупци без идеали
глас божий не разбрали,
кадърните линчуват,
с народа ни мърсуват.
Глас искрен, благороден
отправям към света
и в птичи полет волен
политам. Небеса!
Летя към Милин камък,
болка, спомен сладък
раздира ми душата.
Моя обич свята!
Защо мълчи народът?
Гърмят окови страшни,
не чуй се глас народен.
Слепци. Скотове прашни
пътища пресичат,
на гибел ни обричат.
Над камък мил и гробен,
народът ми поробен,
болен и покорен,
търпи, тегло влачи.
Дете в майка плаче.
Сган избрана мори
душата, къса плът,
сърцето ми се бори,
спира за кой ли път.
Търпи! -дочувам глас-
спаси се в този час!
Догма християнска
и вяра поганска
аз не признавам,
вярна оставам
на моя народ -
болен и роб.
Секира не знае,
тегло, болка трае.
Но аз не се спирам,
живея, умирам
за правда, свобода
се боря, сека.
Нека остана
аз без глава.
Ботев е в мен,
с огън и плам
горя нощ и ден.
Обичам го! Знам,
че мойта молитва
ще чуе сега.
За мен е единствен.
Той е мойта душа!
И нека върлуват
безчестни, и зли,
и нека ме тровят
погледи зли.
Вино ми дайте,
ще пия за нас,
ръка подайте,
Ботев е с нас!

2 ЮНИ - ДЕН СВЯТ, ВЕЛИК! 

image

"Бог не наказва когото мрази!"-
каза го Ботев и отсече,
а днес и секирата рече-
Очи плачат, душа стене,
затънали сме вси до колене,
за троха хляб треперим днес
и чакаме от някъде добра вест.
Стоим и молим се
за дни по добри,
но нищо не вършим,
бием се в гърди,
кой какво имал,
кой взел, кой дал,
танцьори нещастни сме
в маскиран бал.
Стоим и молим се
за помощ отдалеч,
примирени, не борим се,
търпиме сеч,
боледуваме и полудяваме,
купуваме се и се продаваме!
Парата във култ издигаме,
не се раждаме, умираме
отчаяни, мачкани до последен дъх.
Българинът можеше да бъде пръв!
Можеше, но не можа да сколаса
да дигне глава, змия опаса
бедно сърце, изстрадало, клето.
Кой наложи нам това вето?!
Нима Ботев не ни показа...?
Нима Левски не ги смаза
онези чужди, бедни душици
предатели наши за дребни парици?
Сирените вият,
юнско слънце пече,
в гърди се бият човеци менте.
Къде си Ботев,
събуди се, стани,
дай сила, надежда
и нам поведи
по нов път чист,
дай любов и мощ
на народ омагьосан
от едно време йощ.
Сълзи си сбирам,
за кой път умирам,
с душа раздрана
Балкан ще хвана,
с животните, с птиците
ще живея там,
ще ме разберат по добре. Знам.

image

Ти едничък ми остана,
но как да хвана днес Балкана,
свободата си как са запазя,
честта и името си да опазя?
Сред чуждица аз живея,
как да пея, да се смея,
неразбрана си оставам,
падам, ставам, не се давам!
Да целуна твойто чело
па дори на сън и смело
в този ден да се изправя
искам, няма да оставя
твой завет и мъдро слово.
Не искам нищо наготово!
Приспаха те во век предатели,
предадоха те и приятели
и"ней"дори не бе ти вярна,
съдба злочеста и коварна!
Само в тебе вярвам,братко,
ще го кажа точно,кратко-
Приеми ме в твоя свят,
дай ми сила,дух корав!
Не ще спра да се боря,
не ще хленча и се моля,
не ще спра да пея,сричам,
по Ботевски да те обичам!

ГЕНИАЛЕН УМ, БОРЕЦ ДОКРАЙ,БОТЕВ ЩЕ СЕ ПОМНИ,ЗНАЙ!

2 юни е Ден на Христо Ботев
и на загиналите за свободата
и независимостта на България.

image


"Мечти мрачни, мисли бурни
са разпнали душа млада...
-----
Често, брате, скришом плача
над народен гроб печален;
но кажи ми, що да тача
в тоя мъртъв свят коварен?"
Христо Ботев

Христо Ботев е роден на 25 декември 1847 г.-/стар стил/ в гр. Калофер в семейството на даскал Ботьо Петков и Иванка Ботева. Първоначално учи в Карлово, където е учител Ботьо Петков. По-късно се завръща в Калофер, продължава учението си под ръководството на своя баща и през 1863 г. завършва калоферското училище. Октомври същата година заминава за Русия и се записва частен ученик във Втора Одеска гимназия, от която е изключен през 1865 г. Известно време е учител в бесарабското село Задунаевка. През 1867 г. се завръща в Калофер, започва да проповядва бунт срещу чорбаджии и турци, след което окончателно напуска Калофер. По това време във вестник „Гайда“, редактиран от П. Р. Славейков, е публикувано първото стихотворение на Хр. Ботев — „Майце си“. От октомври 1867 г. живее в Румъния. Работи в Браила като словослагател при Димитър Паничков, където се печата в. „Дунавска зора“. През следващите години се мести от град на град, известно време живее заедно с Левски. През 1872 г. е арестуван за конспиративна революционна дейност и изпратен във Фокшанския затвор, но освободен вследствие застъпничеството на Левски и Каравелов. Започва работа като печатар при Каравелов, а по късно като сътрудник и съредактор на революционния орган. Започва активната му дейност като журналист и под негова редакция започва да излиза новия орган на революционната партия — в. „Знаме“. През 1875 г. съвместно със Стефан Стамболов издава стихосбирката „Песни и стихотворения“. Май 1876 г. — вследствие новината за Априлското въстание, Ботев започва дейност за организиране на чета, става нейн войвода. От Гюргево се качва с част от четата на кораба „Радецки“ и на 17 май заставят капитана да спре на българския бряг. На 20 май 1876 г. е последният тежък бой — привечер след сражението куршум пронизва Ботев. Това се случва в подножието на вр. Вола във Врачанския балкан.

http://content.yudu.com/Library/A1gav2/29/resources/22.htm

Личността, животът и творчеството на Христо Ботев могат да бъдат изразени с една дума: БОРБА! Борбата за Ботев се диктува от епохата, в която живее. Най- общото определение на тази епоха е: национално робство, политически гнет, социална експлоатация. Това е време, в което личната съдба е само едната страна на народното нещастие, защото се касае за унищожението на една нация, за лишаването на един народ от всички форми на самостойно държавно съществуване, за собствено културно развитие.
А историята се повтаря… НО къде е Ботев!!!

http://bghotelite.com/vrah-botev-peak-bul

image

Там високо във Балкана
жив во веки той остана-
буден ум, борец, бунтар,
велик поет, любим, другар!
Съдба ли бе това човешка?
Дали не е на Господ грешка
велики българи да мрат
за чужда паплач, наша смрат?!
Боли сърцето, но кръв няма,
а искам правдата голяма
България днес да залее,
врагът чужд, наш да онемее.
Във името на Ботев, Левски...
бих направила на трески
продажниците наши сиви,
души без чест,мутри, горили!
А там на Вола птиче пее,
слънце жарко пече, грее,
но на мен ми е студено!
Стига -Стоп!Дайте-Зелено!
Защо България се спира
по пътя и нагоре, мира
не дава се на души чисти
със буден ум, борбени?!Глисти
изяждат българското днес!
О Боже, стига болка, стрес!
Събудете се герои,
с вик раздирам нощта, мои
братя мили и сестри!
Ти чуждица, мръсна сган-умри!
А продажници вий клети
не за вас са тез куплети,
дето майчино погазихте
и на Дявола в крака лазите.
Посегнахте на мой народ,
обричате го на хомот,
заради лична вам изгода!
Не се предавам,ще се боря!Мога.

image

На Вола нека птичка пее
и Дяволът да онемее!
Дървето, храстите, листата,
гората, птиците, полята,
всичко прегръщам и се моля-
Ботев,нека да е твоя воля!
Събуди народ изстрадал,
завърни народ избягал.
Дай му сили,вяра, мощ,
ако трябва пищов, нож!

image

"Вий сте идиоти!" -
казал го е Ботев.
Аз ще го повторя
и няма да споря,
на хора говоря.
Знам, има и свестни
тук между вас,
на тез в този час
прекланям се аз,
за други сега,
блестя лъскава.
Добре, ще се бием,
не ще се крием,
тук анонимни
не се пишете,
от тук и там
стих не крадете.
На Вола да ида ли
да ме простреляте,
в чело високо
вий ми се целите?
В сърцето змийска
отрова пускате,
сеира гледате
да не изпускате!
О, вий бездомни
свирепи вълчици,
с какво сте кърмили,
какви умници
вий сте създали?
Какво зло от мене
вий сте видяли?
Туй злоба не е,
болка зове,
но вий не я чувате,
само мърсувате,
на чужд гроб с пари
и с чужди сълзи!
Дано Ботев стане
от гроба и хване
оръжие хладно
и на вас ядно
да ви покаже,
кой лъже, маже
и кой не признава
Бог, име, вяра!

КЪДЕ СТЕ, БЪЛГАРИ?
НИМА ТОЗ ПОСТ ВИ Е ЧУЖД
ИЛИ И ТУК ГАЗИ ЧУЖД БОТУШ?!

ИНТЕРНЕТЪТ Е ПЪЛЕН С ВСЯКАКВИ ПЛАТЕНИ ДРАСКАЧИ !
ПИСНА МИ ЕЙ БОГУ, боли ме че ПОЧТИ всяка българска душа се продава.

Който не ми вярва ако ще,
сърце ми болката ще изреве
и ще проклина ,че се е родило
да страда да търпи и гнило
общество, порядки разни,
и продажници омразни!

ВСИЧКО СЕ ПРОДАВА
А БЪЛГАРИЯ ВСЕ СТРАДА,
СТРАДАТ И ТАКИВА КАТО МЕН
И ДОРИ ДА ПЛАЧАТ ВСЕКИ ДЕН
НЯМА КОЙ ОРЪЖИЕ ДА ХВАНЕ,
ВСИЧКО СИ ОСТАВА КАТО ЛАНИ....

РАЗСИПАХА СЕМЕЙСТВОТО МИ И ДЕЦАТА,
НЕ САМО МОИТЕ, ОТПЛАТА
ДАНО ГОСПОД ДА РЕШИ
С КАКВОТО ТРЯБВА ДА ГИ ..."НАГРАДИ"

Благодая за честността,
но те нямат срама-
зинали веднъж-
плащат си реклама.
Моето мнение е ,че всички ,които са били на власт ДОСЕГА-никакво повтаряне...просто да ги няма!
А чуждицата с Лютви, Доган, щом не ги е срам
нека Богът наш да ги накаже, да ги смаже,
ИСТИНСКА БЪЛГАРИЯ НА СВЕТА ДА ПОКАЖЕ!

"ДА НЕ ВЛЕЗНЕ ТУРЦИЯ В ЕС
ТИ ЗА НАС ГЛАСА СИ ДАЙ!
ИНАЧЕ ЩЕ НОСИШ ФЕС,
НА АГИ ЩЕ СИ РАТАЙ!"

Браво! Добро е като лозунг, като лозунг!
На Америка и на всички държави не им пука, че България е вече Турска. Интересува ги да има мир тук и смятат ,че той ще е ако българите са роби на турците, както е било и е!
Турция е много богата държава, за мое и на всички българи съжаление.Чуждите държави имат изгода да угаждат на Турция! България е в опасност и то голяма. Но какво може да се направи КОГАТО НАРОДЪТ СПИ И СТРАХЛИВО СВЕЖДА ГЛАВИ!
СИРЕНАТА ВИЕ, НА МЕН МИ СЕ ПЛАЧЕ,
ОСТАНАХ ВЕЧЕ КРЪГЛО СИРАЧЕ
И МОЙТА ЕДИНСТВЕНА МАЙКА БЪЛГАРИЯ
ПРОДАВАТ Я ,БОЖЕ, СПАСИ БЪЛГАРИЯ!










Тагове:   Botev,   poezia,   nadejda,   Hristo,   sekirata,   viara,   geroi,   anita,   stihotvorenie,   avtorovo,


Гласувай:
23



1. vostroto - Поздравявам те за този постинг! ...
02.06.2012 18:58
Поздравявам те за този постинг! Макар, че ми стана тъжно, в него има много, до болка истина. Нужни са ни българи с Ботевия дух, а не такива, които само употребяват името му, които само се бият в гърдите... Знаем ги кои са, и къде са. Права си, че досегашните ни управляващи, трябва да се изметат!
цитирай
2. mt46 - Поздрав!
02.06.2012 23:38
Чудесно е, че носиш част от Ботевия дух и стремеж към свобода!...
цитирай
3. kormoran - !
03.06.2012 13:39
Благодаря за поста!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sekirata
Категория: Поезия
Прочетен: 5315380
Постинги: 6086
Коментари: 3244
Гласове: 28828
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930